בניית אמון היא המפתח להצלחה- עמותת עסקים מצליחים ראש העין

בניית אמון היא המפתח להצלחה- עמותת עסקים מצליחים ראש העין

איתי ונה הוא איש מוכר בראש העין. עמותת עסקים מצליחים שבראשה הוא עומד אחראית על הרבה מהפעילויות שיש בעיר וכבלוגרית מקומית – יצאתי לבדוק איך ובעיקר למה הוא עושה את זה? מה בדיוק העמותה מובילה ומקדמת.
איתי הוא בן 37, נשוי למורן ואב לליאם ואמילי, הוא בעל עסק בעיר, (וגם אישתו בהקמת עסק חדש ) ומנכ"ל שוק ראש העין. כבעל עסק בעיר, הוא הקים את עמותת עסקים מצליחים לפני כ-4 שנים ושם לעמותה מטרה – ליצור כוח עסקי משפיע בעיר, לטובת בעלי העסקים, ולטובת הקהילה בכלל. איתי מספר שהרעיון להקמת העמותה בכלל לא בא ממנו, פנו אליו כמה בעלי עסקים שמכירים אותו כאיש יצירתי בעל חזון ויוזמה – וביקשו ממנו לאחד אותם. בפעם הראשונה הוא סירב. אבל "היה לי קשה לישון בלילה" – הוא מספר – "הידיעה שאני יכול לעזור, ושמישהו זקוק לעזרה שלי לא נתנה לי מנוח". אחרי מחשבות שניות –החליט לקחת את הרעיון בשתי ידיו- וכך קמה העמותה. חזון העמותה הוא יצירת "יש מאין" – ליצור פרוייקטים ושיתופי פעולה יצירתיים ומקוריים שלא היו פה מעולם.

איתי ונה- עסקים מצליחים ראד נעין
התמונה באדיבות חגית פרנקל מסטודיו חגית

המטרה שלו – עומדת בקנה אחד עם המטרה שלי כבלוגרית מקומית – לעודד כלכלה מקומית, וצמיחה של בעלי העסקים בעיר לטובתם ולטובת הקהילה כולה.
כמו שסיפרתי כבר כאן, עידוד כלכלה מקומית עוזר לנו כקהילה לצמוח ולשגשג. בניגוד לרשתות הגדולות – בהן רב הכסף מגיע לאנשים שעומדים בראש הרשת, ופחות חוזר לקהילה.
אז מה העמותה בעצם נותנת לבעלי העסקים?
1. מעמד – אם בעל עסק אחד ירצה לקדם יריד, הופעה או כל דבר בעיר – יהיה לו קשה וגם יקר מאד – כעמותה שמאגדת מעל מ-800 מבעלי העסקים בעיר – קל יותר לייצר ולהניע פרוייקטים.
2. אוזן קשבת לכל מצוקה או בעיה של בעלי העסקים – אצל אחד זה קשיים עם הרשות המקומית, ואצל השני זה קושי בהנעת העסק, ואצל השלישי זה רצון לשיתוף פעולה, או הנעת פרוייקט גדול.
3. עזרה לבעלי העסקים– בעמותה יש בעלי תפקידים (עו"ד, רו"ח, יועץ עסקי ועוד) שמלווים את בעלי העסקים בהתנדבות מלאה. (גם אני נכנסתי בעקבות השיחה בינינו לרשימה הזו – לעזור עם דפי פייסבוק, אתר, בלוג ועוד)
כתושב העיר, וכאדם מאד פעיל ומוכר בקהילה, איתי עוזר לבעלי העסקים לקדם פרוייקטים, ליצור שיתופי פעולה ביניהם, ולהזניק את העסק שלהם קדימה.
אז איך בעצם זה קורה?
ניקח לדוגמא את הגרלת הרכבים שהעמותה עושה כבר פעם שלישית הגרלת רכב בראש העין - עסקים מצליחים– עסקים שילמו סכום מסוים – בסכום הזה הם קיבלו פרסום מסיבי למשך 4 חודשים – בעקבות הפרסום – אנחנו הלקוחות בעיר מגיעים דווקא לעסקים המסוימים שמשתתפים בהגרלה ורוכשים אצלם (ומעל סכום מסוים –משתתפים בהגרלה) – אנחנו מצטלמים בעסק לפייסבוק – וכך גם ממליצים לחברינו להגיע לרכוש בעסק הספציפי הזה – וכולנו מרוויחים – אנחנו כלקוחות – גילינו עסק בעיר שאולי לא הכרנו, או לא רכשנו שם קודם, ובעלי העסקים – מרוויחים את הפרסום, וכמובן, את הרכישות שביצענו במקום – וכולם כולם מרוצים – WIN-WIN אולטימטיבי.
העמותה כ"כ מצליחה שיש כבר ערים שרוצים לשכפל את המודל הזה אצלם בעיר. העמותה יצרה מצב שבעלי העסקים בעיר שותפים ל-3/4 מהפעילות שמתקיימת בעיר – ואם זה לא כלכלה מקומית שתומכת ומחזירה לקהילה – אז מה כן?
עוד פרוייקט מצליח מאד של העמותה הוא לימודי תיאוריה בחינם – לימודי תיאוריה בחינם בראש העין - עסקים מצליחיםכל תושב העיר יכול להגיע וללמוד לתיאוריה בחינם!! טל עובדיה, שותף לדרך ומרצה מטעם אור ירוק מעביר את השיעורים בהתנדבות,  וכך מעל 850 מתושבי העיר – בוגרים וצעירים – עברו תיאוריה בהצלחה ב-3 שנים בהן הפרוייקט קיים.
כמנכ"ל השוק – איתי רוצה ליצור תמהיל בו חצי מסוחרי השוק יהיו תושבי העיר- שלכל בעלי העסקים בעיר תהיה ההזדמנות לקבל מקור פרנסה נוסף – בימי שישי בשוק – בו מבקרים מעל לעשרת אלפים אנשים בכל יום שישי. בימים אלה הוא עובד על הקמת מתחם בילוי בשוק. שמעבר לקניות נגיע לשוק גם לשתות בירה טובה, לאכול משהו טעים, ולהנות ממוזיקה מצויינת.
בעלי העסקים שמעוניינים – מוזמנים לפנות לאיתי. מבטיחה לכם שהוא עונה לכולם, ולדבריו "אני לא הולך לישון רגוע אם אני יודע שמישהו התקשר ולא חזרתי אליו". בכלל , השיחה איתו מלאה ב"הפרעות" טלפוניות של המון המון פרוייקטים ודברים שהוא מקדם בו זמנית. אולי אני צריכה ללמוד ממנו איך מנהלים את הזמן 🙂
אני מזכירה לכם שהכל בהתנדבות מלאה – לעמותה אין סעיף שמקבל תרומות, וגם אין משכורות שיוצאות – איתי וכל בעלי התפקידים בעמותה עושים הכל הכל בהתנדבות – לרווחת בעלי העסקים והקהילה.
כל הפרוייקטים שהעמותה מרימה הם בעלות מסובסדת – רב המופעים הם בעלות של 39 ₪. המופע הכי יקר היה אייל גולן – שעלה 89 ₪ – שגם זה סכום מסובסד יחסית להופעות של אייל גולן.
באופן אישי, כמי ששותפה כבר שנה חמישית בפסטיבל אמהות, אבות ותינוקות בקיץ – איתי עזר לנו בשנתיים הראשונות של הפסטיבל לרתום את בעלי העיר לטובת הגרלת הפרסים שאנחנו עורכות בפסטיבל.
היתה לנו שיחה מרתקת, ואיתי הוא באמת איש פורץ דרך ויצירתי, מרשים לראות איזו דרך מדהימה הוא והעמותה עשו ב-4 שנים בהם היא קיימת. נעים לשוחח איתו, אבל הוא לא איש של דיבורים, הוא אדם שעושה, ועושה הרבה!!
אני אסכם את הראיון איתו ב-2 בקשות אישיות שלי אליכם, הקוראים שלי תושבי העיר –
אני מזמינה אתכם, בעלי העסקים בעיר, להירשם לעמותה – ההרשמה היא ללא עלות – והתועלת שבה – להיות שותפים לדרך ולכל הפרוייקטים שהעמותה מובילה.
ולכם, התושבים שאינם בעלי עסקים – קחו חלק בפעילויות העמותה – הזמינו כרטיסים, הגיעו למופעים, השתתפו בהגרלות ועוד – הדרך בה העמותה הולכת היא מדהימה ולטובת הקהילה – לרווחת כולנו!
אני מזמינה אתכם לשתף אותי ולספר לי על פרוייקטים או תהליכים שהייתם רוצים לראות בעיר, שייטיבו עם כולנו.

שיהיה סופ"ש שמשי ונעים!

נורית מלאכי

אשה לאהוב אחד, אמא ל-4 מדהימים, שכל אחד בתורו הוביל ומוביל אותי למסע התפתחותי מרגש ומעשיר. אוהבת את העיר שלי, ונהנית להיות חלק מההתפתחות והגדילה שלה.

שתפו אותי

לסגירת התפריט
%d בלוגרים אהבו את זה: