הרצאות עסקיות – בזבוז זמן או השקעה?

הרצאות עסקיות – בזבוז זמן או השקעה?

בשבוע שעבר הייתי בהרצאה של אור קריבוס לאון על השפיץ של העסק שלנו, ואיך למצוא אותו. מה שבשפה מקצועית נקרא בידול עסקי (כן, אור, אני זוכרת שאת לא אוהבת את הביטוי הזה) למצוא את השפיץ שלך - אור קריבוס לאון
אור המקסימה, שאנחנו מכירות כבר כמה שנים, וסוף סוף יצא לי להגיע להרצאה שלה, דיברה בהומור, ובשנינות על למה בכלל לבדל את עצמנו, איך זה מוסיף לעסק שלנו ולא גורע ממנו, איך למצוא את הבידול (השפיץ בשפתה) העסקי שלנו, ואיך תוך התמקדות שיווקית בבידול, נגדיל את קהל הלקוחות שלנו, ונמצב את עצמנו כמומחים בתחום שלנו.
כדולה שעוסקת בעיקר בלידות קיסריות, וכבלוגרית מקומית – 2 העסקים שלי מבודלים וממוצבים נכון. ובכל זאת, הלכתי לשמוע את ההרצאה.
תשאלו למה? אם את כבר יודעת, למה לשמוע שוב?
או, אז כמו כל תשובה טובה, אני אחלק אותה לכמה סיבות:
1. בגלל אור עצמה – אור מצחיקה, ושנונה והיה ממש כייף לראות ולשמוע אותה.
2. מיקה אזגורי, מהרצל אמר, הבלוג המקומי של הרצליה היתה איתי – אז גם fun עם חברה היה לי.

מזהים אותי מאחורה? ומיקה המקסימה לידי

3. בגלל הנשים הנוספות שהגיעו – לפגוש בהרצאה עוד נשות עסקים זה תמיד סוג של נטוורקינג, בשיחה לפני ההרצאה, בהפסקה, ובסוף – הכרתי יועצת שינה בשיטת small talk, מטפלת ברפואה סינית, 2 סטייליסטיות (ואחת מהן ממש מדגדג לי לקחת לעצמי!), מעצבת הום סטיילינג, יועצת שיווקית ועוד ועוד ועוד
4. בין הנשים שהכרתי – 2 מהן זקוקות לעזרה עם הקמת בלוג. עם אחת מהן (המטפלת ברפואה סינית) כבר יש לי פגישה בשבוע הבא. אם לא הייתי שם, זה לא היה קורה!
5. רמת האנרגיה והמוטיבציה לעשייה אחרי הרצאות וימי עיון מקצועיים נשארת אצלי לפחות לשבועיים-שלושה. יותר בא לי להזיז פרוייקטים, מחשבות ורעיונות חדשים מגיעים, לפעמים מחשבות על שת"פ והכי הכי – יש לי דרייב מטורף לעשייה.

אז מה המסקנות, שלי לפחות?
א. הרצאות, ימי עיון מקצועיים, נטוורקינג ועוד – אל תראו בזה בזבוז של זמן העבודה שלכם – זה חשוב, זה מעשיר, אולי יעלו לכם רעיונות חדשים, אולי תכירו אנשים שאפשר לשתף איתם פעולה ובכל מקרה, בדר"כ תצאו (מעבר לנושא ההרצאה) עם דרייב לעשייה – שווה, לא?
ב. גם מבחינה שיווקית – עבור הלקוחות שלכם – זה חשוב שיראו שאתם מתמקצעים, ולא דורכים במקום. תצטלמו עם המרצה, או עם קולגות, תנו טיזר למחשבה שעלתה לכם לשת"פ, או ספרו מה לקחתם מההרצאה. זה טוב שיווקית גם לכם, וגם למי שנתן/ה את ההרצאה.
להיות עצמאי זה לא פשוט – במיוחד בעסק קטן שאין בו עובדים – אנחנו צריכים לעשות הכל – שיווק, מכירות, מעקב אחרי לקוחות, שיחות עם לקוחות , הנה"ח ועוד ועוד – כל העסק עלינו.
קחו לכם לפעמים יום או יומיים בחודש – חפשו הרצאות מעשירות בתחום שלכם או העצמה עסקית או אישית, חפשו נטוורקינג שאתם מתחברים אליו, או כתבו בקבוצה עסקית בפייסבוק שאתם מעוניינים להכיר עוד אנשים מהתחום שלכם, או מתחומים משיקים – תאמינו לי, זה ממש, אבל ממש לא בזבוז של הזמן שלכם – זו השקעה בעצמכם, ובעסק שלכם.
ואם אתן נשים עצמאיות מראש העין והסביבה, מוזמנות לפורום נשים מחוברות – נשים מובילות עסקים, שנפגשת אחת לחודש בפורום נשים ראש העין. המפגש הבא ב-8/5/17.והנושא הפעם – שיווק דיגיטלי ובניית אתרים. מחכות לכן 🙂

 

השבוע, אגב, אני בהרצאה על אינסטוש, ואיך הוא יכול לקדם את הבלוג שלי, מוזמנים גם.

מחכה לשמוע מכם בתגובות איך אתם שומרים על מוטיבציה בעסק, איזה הרצאות מעניינות הייתם, או איזה אתם רוצים להיות

שתפו אותי

 

נורית מלאכי

אשה לאהוב אחד, אמא ל-4 מדהימים, שכל אחד בתורו הוביל ומוביל אותי למסע התפתחותי מרגש ומעשיר. אוהבת את העיר שלי, ונהנית להיות חלק מההתפתחות והגדילה שלה.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. בהחלט מסכימה, גפ אני הייתי בהרצאה של אור -היא שנונה, חריפה ברעיונות שלה ויצירתית.
    בכלל כל הרצאה ומפגש זה נטוורקינג בפני עצמו.

    1. בדיוק.
      חשוב לא לשכוח את זה.

שתפו אותי

לסגירת התפריט
%d בלוגרים אהבו את זה: