כנס משפיעני רשת – רשת ג'ון ברייס הדרכה

כנס משפיעני רשת – רשת ג'ון ברייס הדרכה

הוזמנתי ע"י הלידרים (אפשר לקרוא עליהם כאן) לכנס משפיעני רשת – כמי שעוסקת במחשבים ואינטרנט על בסיס יומיומי עבורי ועבור הלקוחות שלי, וגם אוהבת את זה! לאחר שראיתי את תוכנית הכנס, החלטתי לקחת איתי את עוז, הבן שלי – שגם הוא חובב מחשבים, משחקים וסייבר.ג'ון ברייס הדרכה חשבתי לעצמי "גם זמן איכות איתו, וגם הנאה ועניין לשנינו" – זו היתה החלטה נבונה! נהנינו , החכמנו ולמדנו המון!!

לרשת ג'ון ברייס יש יש 3 סניפים בארץ -ת"א שבו הייתי, חיפה וירושלים, וסניף נוסף בבודפשט, הונגריה.  והם עוסקים ב-4 קווי פעילות עיקריים:

  1. מסלולי הסבה לתחום ההיטק – לחסרי נסיון
  2. הדרכת אנשי מקצוע בתחום במגוון טכנולוגיות חדישות – כי תחום המחשבים והאינטנט מתחדש כל הזמן
  3. הדרכות מנהלים באמצעות המי"ל – מרכז ישראלי לניהול
  4. כנסים מקצועיים – שבוע אורקול, כנס הפיתוח.

לאחר כיבוד קל אך מושקע התחלנו את סבב ההרצאות

את ההרצאה הראשונה העביר לנו ג'קי סויקיס שעוסק בתחום קידום אתרים משנת 1998, ומנהל התחום בג'ון ברייס. בהרצאתו, ג'קי הסביר לנו על קידום אתרים אורגני (קידום טבעי, לא בתשלום). ותוך כדי שהתוודעו לתחביב הצפרות שלו ג'קי שיתף אותנו בטריקים וטיפים מעניינים לקידום האתר. דיברנו גם על ההבדל בין קידום אתרים בארץ ובעולם. הרצאתו של ג'קי תובלה בדוגמאות מגוונות של אתרים ואנשים העושים שימוש בפרצות של GOOGLE כדי לקדם את האתרים שלהם.

רוני קרן, מומחה לטכנולוגיה וה-COT של ג'ון ברייס בשנים האחרונות סיפר לנו על שתיים מהטכנולוגיות המשמעותיות שיותר שצמחו בעולם בשנים אחרונות –
1. הבלוקצ'יין, שמאפשר לכולנו לבצע עסקאות ורכישות מאובטחות באינטרנט ללא צורך בניהול                                          מרכזי ובתיווך של חברות האשראי, ובעזרתו יש לנו את המטבעות הדיגיטליים.רוני קורן ג'ון ברייס

2. ה-IoT (האינטרנט של הדברים), הטכנולוגיה המאפשרת ל"דברים" לתקשר בינם לבין עצמם, לאסוף ולהחליף מידע. רוני הדגים (על עוז בתמונה) שימוש קל, אך משמעותי ב-IoT- כיצד מכשיר לקריאת גלי מוח שהוא הרכיב בעצמו, מעביר את המידע למחשב – המידע הזה יכול לשמש להבנת הרצונות והחוויות שלנו ברשת ונחשב לבעל ערך רב.ג'ון ברייס הדרכה

 

יניב ברקאי מומחה אבטחת מידע בתחום חקירות המחשב וסקרי הסיכונים פתח בפנינו את עולם הסייבר המרתק – איפה זה תופס אותנו? וכיצד זה קשור אלינו – לכל אחד מאיתנו בבית או במשרד. דרך רשת WI-FI הנמצאת בסלולרים, במחשבים, במצלמות ועוד כל אחד מאיתנו הוא בעל פוטנציאל למתקפת סייבר. יניב שיתף אותנו במקרים של מתקפות סייבר בעולם ואף נתן לנו מס' טיפים חשובים ובסיסיים לשיפור אבטחת המידע האישית שלנו כמו שימוש בסיסמאות חזקות, החלפתן מפעם לפעם, לדאוג לגלוש רק באתרים מאובטחים, ולהיות מודעים ואף חשדניים. באופן אישי, כמי שלא ממש מחליפה סיסמאות בדר"כ ואף היו לי כמה סיסמאות זהות – נדהמתי לגלות עד כמה יש אלגוריתם ושיטות כמעט מדעיות לפיצוח סיסמאות – רב האנשים בוחרים את אותם דברים – ת.לידה שלנו או של בן משפחה, "משחק" כלשהו עם השם ושם המשפחה או שילוב שלהם. אנחנו אנשים ייחודיים מאד אבל בסיסמאות כולנו חושבים די דומה – כך יהיה לנו קל לזכור. ובדיוק מהסיבה הזו כולנו חשופים ומטרה פוטנציאלית למתקפות סייבר. ברור לכם שמיד רצתי להחליף סיסמאות, כן? ממליצה לכם לסיים את הפוסט, ולעשות את זה גם אתם.

טל פלורנטין דיבר איתנו על חווית המשתמש – שהיא בעצם המפגש בין אנשים למוצרים דיגיטליים. טל הוא ממובילי תחום חווית המשתמש בישראל, חיבר את הספר "חווית המשתמש" (שמיד הצטרף לרשימת הקריאה האישית שלי)  וזוכה הפרס הבינלאומי UX Award. מקים ומוביל מסלול ההסמכה למנהלי חווית משתמש, שהוגדרה כאחת מחמשת התוכניות המובילות בעולם בתחום הזה. מנכ"ל UX Vision ומקים המיזם Summurai.

טל הסביר לנו על האופן בו משתמשים צופים בתכנים באתרים לעומת האופן בו המתכנתים חושבים שהם צופים בהם. כמי שבונה אתרים לפרנסתי – מיד הזדקפתי, והתחלתי לכתוב. מסתבר שתמונות שלנו המתכנתים נראות שיווקיות או בדיוק במקום המתאים – הם בדיוק הפוך! דוגמא אחת (מני רבות) שהוא נתן היתה של בנק מסוים שמעוניין לפרסם תוכנית חיסכון כלשהי, ושם את הפרסומת שלה בדיוק מתחת למקום בו אנחנו נכנסים לאיזור האישי שלנו באתר הבנק. מבחינה הגיונית – אין ספק שנבחין בזה, לא? אבל.. בדיוק משמאל, שם לנו הבנק תמונה של זוג המתעמק בפתק שאחד מהם אוחז. וכך, במקום להבחין במשפט הפרסומי שהבנק כ"כ רצה שנבחין בו מה כולנו עושים??? נכון!! "מתים" לדעת מה כתוב בפתק שהזוג אוחז… ולכן מסתכלים בדיוק לשם!! אני מניחה שהבנק השקיע הרבה כסף וחשיבה לפני שהוא פרסם זאת – תחשבו איך היה מפרסם אם המידע הזה של IOT  היה בידיו…
היום עם המידע הזה ניתן ליצור אתרים בהם הטקסטים מונגשים כך שמשתמשים ייחשפו אליהם בצורה יעילה ונכונה יותר. ניתן לשפר את האינטרקציה בין המשתמש לתוכן הדיגיטלי. לדבריו, הצעד הבא של התוכן המקוון הוא הסאונד, מכיוון שכיום למשתמשים יש פחות ופחות סבלנות וזמן לתוכן כתוב או לווידאו. הוא סיפר על תוסף חדש לבלוגים או אתרי מאמרים בו נוכל לסמן את הקטע / המאמר הנבחר ולשלוח אותו לעצמינו מוקלט- שנוכל לשמוע אותו בנהיגה, על הספה בסלון, תוך כדי רחיצת כלים או ספורט. בנוסף, טל סיפר על מספר עקרונות פשוטים לשיפור חווית המשתמש באתר ולמשיכת תשומת הלב של המבקרים – היכן לשים באנרים, מה הדבר הראשון שאנחנו רואים כשאנחנו נכנסים לאתר, תמונות אפקטיביות וכאלה שממש לא (כמו זו של הבנק) ועוד.

את ההרצאה האחרונה, שהיתה יותר שיחה העביר לנו שי מזרחי, מנהל תחום הסלולר במכללת ג׳ון ברייס, כתב טכנולוגיה וחדשנות בתכנית הטלוויזיה ״לפני החדשות״ בערוץ 13 ובאתר וואלה. עשינו הכרות בינינו, וקיבלנו הזדמנות לראות את מעבדת הסלולר של ג'ון ברייס. הבטנו במיקרוסקופ לראות איך נראה סלולרי בפנים, שמענו ושאלנו את שי על חברות הסלולר השונות, היכן כדאי לרכוש סלולרי, היכן כדאי לתקן, מהו המכשיר המוביל כיום ועוד.

קינחנו את סבב ההרצאות המרתק בארוחה קלילה וטעימה ואף קיבלנו תיק מתנות – ובתוכו מטען נייד, בקבוק, מחברת, עט ועוד פינוקים.

לסיום אספר שעוז ואני נהנינו מאד, החכמנו ולמדנו. והרעיון ללמוד בג'ון ברייס, ולהתמקצע עוד בתחום שלי כבר עובר לי בראש…. כזו אני, כל הזמן חושבת מה עוד יכולה ללמוד!!!

אני אסכם את הכנס במילים מתוך ההרצאה של רוני קרן – הטכנולוגיה היא כאן , והיא לא הולכת לשום מקום. או שנלמד לעשות בה שימוש חכם ומושכל, או שנישאר מאחור.

ואם ללמוד ולהתפתח – עדיף לעשות זאת אצל הטובים בתחום – כי בג'ון ברייס עושים UPGRADE לאנשים!!

 

 

 

נורית מלאכי

אשה לאהוב אחד, אמא ל-4 מדהימים, שכל אחד בתורו הוביל ומוביל אותי למסע התפתחותי מרגש ומעשיר. אוהבת את העיר שלי, ונהנית להיות חלק מההתפתחות והגדילה שלה.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. משהו מאוד טוב קורה אצלך 🙂
    כמה שפע – חיבוק ממני

    1. תודה אהובה.

      חיבוק חזרה

שתפו אותי

לסגירת התפריט
%d בלוגרים אהבו את זה: